18 Ekim 2011 Salı

Hücre Modeli

Bu blogdaki yazılardan sonra tahmin edileceği gibi Yiğit'in favori dersi Fen ve Teknoloji. 6. sınıfın Fen ve Teknoloji dersinin ilk konusu Canlılarda Üreme, Büyüme ve Gelişme. Bu ünitede hücre yapısı, organelleri, türlerini öğrendiler. Ödev olarak Hücre Modeli hazırladılar. İsteyen bitki, isteyen hayvan hücresi hazırladı ve tüm 6. sınıflar ödevlerini okulda sergilediler. Sergiyi gezdiğim de çocukların yaratıcılıklarına hayran kaldım.
İnternette araştırınca da benzer ödevleri görebilirsiniz. Ben fikir vermesi için hem Yiğit'in ödevini hem de internette bulduğum modellerden örnekleri ekliyorum.



Hücrenin sitoplazması renksiz saç jölesinden, hücre çekirdeği ortadaki yumurta sarısı gibi duran sarı pin pon topu, ribozomlar renkli boncuklar, diğer organeller oyun hamurundan, endoplazmik retikulum ise bir parça yünden meydana geldi. Aslında bu ödev için ben daha heyecanlıydım, organelleri hazırlamak için çeşitli fikirlerim vardı (pil, makarna, düğme, şeker vs.) ama Yiğit ödevinde yiyecek istemedi !
İnternetten bulduğumuz diğer modeller:





24 yorum:

Adsız dedi ki...

sağolun bu şimdiki performans ödevimde bana çok yardımcı olucak:)

Adsız dedi ki...

annen mi yaptı ben anlatımdan öyle anladım benimkinide o zamanlar annem yapmıştı

Adsız dedi ki...

bu hücre modelleri 6. sınıf hücre modelleri . ben 9. sınıfa gidiyorum dönem ödevi olarak bitki hücresi yapımını Aldım . hiç bir fikrim yok başka örnekler var mı

PINAR dedi ki...

Yiğit'in ödevlerini yaptıkça yayınlıyoruz, o yüzden 9. sınıfa ait elimizde örnek yok ama araştırırsan bulacağına eminim.

Adsız dedi ki...

Yiğit performans ödevi yardımcı oldu

Adsız dedi ki...

iii BU COK İİ BEN 6.SINIFIM VE PERFORMANS ODEVIMI YAPICAM SIMDI COOOK SAOL XD

Adsız dedi ki...

tepsı seklındekı 1 .resım ne modeli

PINAR dedi ki...

bitki hücresi modeli

Adsız dedi ki...

üstünde yiğit yazan en üstteki ne modeli

PINAR dedi ki...

hayvan hücresi modeli

Adsız dedi ki...

yesıl kartonla yapılmıs performasın modelının altında organel var sıyah nokta gıbı o nedır resımde tam cıkmamısta acılllll

PINAR dedi ki...

büyük olan lizozom küçük olan ribozom

Adsız dedi ki...

en sondaki resimde kahverengi olan şey nedir acaba

PINAR dedi ki...

Oyun hamuru ile yapılmış organeller, ribozom gibi

adsız dedi ki...

ya benim öğretmenim alçıdan yapın dedi ama nasıl yapıcam

adsız dedi ki...

ya benim öğretmenim alçıdan yapın dedi ama nasıl yapıcam

Volkan kara dedi ki...

Fındıklı olan Ve Misketli olan ne

aslı dedi ki...

en üste yiğit yazanında turuncu oyun hamuru var o ne

Adsız dedi ki...

cok tskk

Adsız dedi ki...

lilozomu nasıl yapmış

PINAR dedi ki...

oyun hamuru ile yapıldı

Adsız dedi ki...

benim ödevim çok kolaylaştı

Adsız dedi ki...

jöle kuruyunca bir sorun olur mu? veya kokar mı?

PINAR dedi ki...

Çok uzun süre beklerse çatlayabilir